آخرین اخبار
کد مطلب: 80094
گستاخي صهيونيست‌ها نتيجه تفرقه دنياي اسلام است/ دولت‌هاي اسلامي براي کمک به غزه همدست شوند/ غزه نيازمند امکانات حياتي و سلاح است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1608

 

 

 

 

به گزارش سلام لردگان به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي امروز ـ سه‌شنبه ـ در ديدار صدها نفر از مسئولان و قشرهاي مختلف مردم و سفيران و کارداران کشورهاي اسلامي در ايران، با تبريک عيد سعيد فطر به همه ملت‌هاي مسلمان، اين عيد را «عيد امت واحده» خواندند و افزودند: متأسفانه برخلاف تعاليم و معارف اسلامي، امروز انگيزه‌هاي سياسي و قدرت‌طلبانه، امت اسلامي را دچار تفرقه کرده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با دعوت از مسئولان کشورهاي اسلامي براي عبور از اينگونه انگيزه‌ها و تشکيل امت واحده و مقتدر و توانا تأکيد کردند: اگر قدرت‌طلبي‌ها، وابستگي‌ها و فسادها، نتواند جهان اسلام را از هم جدا کند، در اين صورت هيچ قدرت مستکبري جرأت تجاوز و تعرض به کشورهاي اسلامي و يا باج گرفتن از دولت‌هاي اسلامي را نخواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامي، گستاخي صهيونيست‌ها در قتل عام مردم غزه را، از نتايج تفرقه دنياي اسلام خواندند و خاطرنشان کردند: سانسور پنهان در غرب اجازه نمي‌دهد ملت‌هاي غربي از عمق حوادث غزه مطلع شوند اما اين جنايات به گونه‌اي فجيع و دلخراش است که انعکاس حتي بخشي از آن در رسانه‌هاي غربي، ملت‌هاي غيرمسلمان را تکان داده و به خيابان‌ها کشانده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تنهايي مردم بي‌پناه غزه افزودند: پيام روشن ما به دولت‌هاي اسلامي اين است که بياييد به ياري مظلوم برخيزيم و نشان دهيم جهان اسلام در مقابل ظلم و ستم، آرام نمي‌نشيند.

رهبر انقلاب افزودند: براي تحقق اين هدف، بايد همه دولت‌هاي اسلامي از اختلاف نظرهاي سياسي و غيرسياسي صرف نظر کنند و همه با هم، به کمک مظلوماني بشتابيم که در چنگال گرگ خونريز صهيونيست در حال دست و پا زدن هستند.

ايشان در همين زمينه قرار گرفتن دو وظيفه اساسي در دستور کار جهان اسلام را، ضروري خواندند؛ نخست فراهم کردن امکانات حياتي براي مردم غزه و دوم عکس‌العمل قوي و مناسب در مقابل رژيم آدمکش صهيونيست و حاميانش.

رهبر انقلاب با اشاره به نياز مبرم مردم مقاوم و رنج‌ديده غزه به غذا، آب، دارو، امکانات بيمارستاني و بازسازي منازل افزودند: اين ملت براي دفاع از خود، به سلاح نيز احتياج دارد.

رهبر انقلاب بار ديگر خطاب به دولت‌هاي اسلامي گفتند: بياييد براي کمک‌رساني به مردم غزه و غلبه بر موانعي که صهيونيست‌ها در اين راه ايجاد مي‌کنند، همراه و همدست شويم و به وظايف ديني و انساني خود عمل کنيم.

ايشان مقابله و معارضه با عاملان ظلم تاريخي غزه را وظيفه دوم جهان اسلام خواندند و افزودند: جانيان صهيونيست و حاميان‌شان براي آدمکشي حيرت‌آور و کودک‌کشي نفرت‌انگيز در غزه، بي‌شرمانه توجيه و استدلال مي‌آفرينند که اين، اوج خباثت و بي‌حيايي آنان را نشان مي‌دهد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي حمايت آشکار مستکبران از جمله آمريکا و انگليس و تأييد تلويحي يا آشکار مجامع بين‌المللي از جمله سازمان ملل را از فجايع صهيونيست‌ها، مشارکت و همدستي در جنايات رژيم خونخوار خواندند.

ايشان افزودند: ملت‌هاي مسلمان و دولت‌هاي اسلامي موظفند از همدستان و حاميان جانيان حاکم بر تل‌آويو، ابراز برائت و تنفر کنند و در صورت امکان با آنها برخورد اقتصادي ـ سياسي نمايند.

رهبر انقلاب، با تجليل از عزم راسخ ملت ايران در حمايت صريح از مردم غزه و ايستادگي در مقابل تجاوز و خباثت افزودند: در جمعه آخر ماه رمضان، صداي بلند حمايت از مظلوم، از ايران به گوش جهانيان رسيد و اين ملت علاوه بر اين گونه حمايت‌ها، هر کار ديگري از عهده‌اش برآيد، با استواري تمام انجام خواهد داد.

در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني رئيس‌جمهور، با تبريک عيد سعيد فطر، اين عيد را عيد فطرت انساني و بالاترين عيد مسلمانان خواند.

رئيس‌جمهور به حوادث غزه اشاره و تاکيد کرد: روزه‌داري با رذائل اخلاقي و يا سکوت در برابر جنگ‌طلبان و جنايتکاران نمي‌سازد.

آقاي روحاني منطقه و دنياي اسلام را درگير دو غده چرکين دانست و گفت: غده چرکين صهيونيستي اين روزها سر باز کرده و سرزمين زيتون را به خاک و خون و به سرزمين قطعات پيکرهاي کودکان مظلوم تبديل کرده است.

وي با اشاره به اينکه غده چرکين ديگري نيز به نام «اسلام، دين، خلافت و امارت»، آدم‌کشي و مسلمان‌کشي مي‌کند، خاطرنشان کرد: همه تحليل‌ها مي‌گويند ريشه هر دو غده، يک‌‌ جاست.

رئيس‌جمهور حوادث غزه را جنايت عليه بشريت خواند و تأکيد کرد: همه مجامع و سازمان‌هاي بين‌المللي که از انسان دم مي‌زنند، بايد محاکم و داوري‌هاي بين‌المللي را براي محاکمه جنايتکاراني که روز به روز ماهيت خبيث آنها براي جهانيان آشکارتر مي‌شود، آماده کنند.

آقاي روحاني افزود: براي حل اين معضلات راهي جز وحدت دنياي اسلام، تبيين اسلام رحماني و فاصله گرفتن از جمود و تحجر نداريم.

رئيس‌جمهور راهبرد جمهوري اسلامي ايران در سطح جهان را صلح و عدالت، و در دنياي اسلام برادري و اتحاد و ايجاد امت واحده اسلامي خواند و خاطرنشان کرد: آنهايي که خواب تضعيف اسلام و مسلمين را ديده‌اند، اين آرزو را به گور خواهند برد.

رئيس‌جمهور در پايان تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران با همه توان و امکاناتش براي ايجاد ثبات و امنيت، جلوگيري از کشتار و خونريزي و ايجاد صلح عادلانه در منطقه تلاش مي‌کند و جهان اسلام به ياري حق، با بيداري و هوشياري و وحدت، به پيروزي دست خواهد يافت.

انتهاي پيام/

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس